Lambaian Insaf V4

Sebab kerasnya hati adalah dosa, kemaksiatan, sering bergaul dengan orang-orang lalai serta orang-orang yang fasiq. Sedangkan penyebab hati menjadi lunak, bersih dan tentram adalah mentaati Allah, berteman dengan orang-orang baik, dzikir, membaca Al Qur’an dan istighfar. ~Asyraf Al-Fandani~

Catatan selepas subuh 1


بسم الله الرحمن الرحي
salam keinsafan/salam ramadhan

Alhamdulillah.Assalamu'alaikum wbt.

Sememangnya masa sangat pantas daripada kita,kadang kala kita tidak sedari bahawasanya kita terkebelakang dikalahkan oleh masa.Maka oleh itu,saya mengajak kepada semua pembaca budiman,jadikanlah fasa yang terakhir di dalam ramadhan tahun ini menjadi fasa kemenangan bagi kita untuk kita mencapai kemenangan yang hakiki sebenar-sebenarnya.

Dasarnya,saya tidaklah berniat ketika ini untuk menulis dengan panjang,cumanya sekadar memberi cabaran kepada diri ini dan pembaca untuk menjadi daie yang lebih hebat akan datang.Hebat rohani dan jasmani.Hinggakan ISLAM berbangga memiliki pemuda-pemuda yang hebat menyebarkan ISLAM lantas SYAITAN membenci melihat kita.

Oleh itu,ambilah kesempatan yang masih ada di dalam bulan ramadhan ini agar kita tergolong dalam golongan pemuda(SYABAB) yang berjiwa BESAR mampu mengubah diri,masyarakat daripada kegelapan kepada NUR ILAHI.

Wallahuta'ala 'alam.

Asyraf Al-Fandani
(selepas subuh)
3/sept/10
Jumaat



READ MORE - Catatan selepas subuh 1
Related Posts with Thumbnails

Tuan Guru dan Habib Umar

Tuan Guru dan Habib Umar

jom ikut saye

pelawat

  © Blogger template Brownium by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP